Laudum Roble wint designprijs

By
In Wijnnieuws

Laudum Roble heeft de eerste prijs gewonnen in de categorie design Wijn & Champagne van de prestigieuze The Dieline Awards 2016, een internationale ontwerpwedstrijd voor erkenning van ’s werelds beste consumenten-verpakking. Deze onderscheiding valt samen met lancering van de witte variant, Laudum Joven Chardonnay – organic vintage 2015.

De reactie van Gaspar Tomás, directeur van Bodegas Bocopa was: “Het ontvangen van deze award is een grote eer. Het is een erkenning voor innovatie, goed inzicht en leiderschap door te kiezen voor een ontwerp van een exclusieve fles voor deze nieuwe wijn uit Alicante, ons vlaggenschip Laudum Roble “.

Laudum Roble is een rode wijn die het Romeinse en Latijnse-karakter van het merk uitbeeld. Het woord Laudum is eigenlijk het meervoud van genitive van Laus, een Latijnse wereld dat lof, verheerlijking en excellent betekent. In het design heeft die betekenis een zeer belangrijke rol gespeeld om dit te bereiken, met de klassieke zuilvormige wijnfles als het middelpunt.

Het eerste wat door een klant wordt opgemerkt is de fles en het etiket. Volgens Nacho Lavernia, hoofd van het ontwerp in Valencia gevestigde agentschap Lavernia & Cienfuegos, die de fles hebben ontworpen, heeft deze visuele combinatie een beslissende invloed op de aankoop en stijl van mensen die niet bekend zijn met het product. In het geval van Laudum, voldoet deze fles wijn aan alles wat men ervan verwacht in het schap van een winkel of aan tafel in een restaurant. Dus trek de aandacht en wek belangstelling.
De zevende editie van The Dieline Awards vond plaats op 20 mei in Atlanta. Het is een internationale wedstrijd die ’s werelds beste consumentenverpakkingen product design herkent. De award is een verband tussen ontwerpers en de maatschappij, de erkenning van de waarde van innovatieve verpakkingen in het dagelijks leven. The Dieline Awards verzamelde een zeer gewaardeerde jury van structurele verpakking, design, branding, en consumenten producten experts aan de winnaars op basis van drie visual design elementen te noemen: creativiteit, verkoopbaarheid en Innovatie. Volgens deskundigen, zijn winnaars van The Dieline Awards echt vertegenwoordigingen van het toppunt van product design, het meest creatieve werk, ontworpen in het afgelopen jaar.

Voor inlichtingen: info@vanbrandwijkwijnkopers.nl

Recent Posts

Leave a Comment